پرداخت 1200 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در یک سال گذشته

به گزارش وبلاگ ورامین، مدیرعامل بانک توسعه تعاون از پرداخت 1,200 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در یک سال گذشته اطلاع داد.

پرداخت 1200 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در یک سال گذشته

به گزارش وبلاگ ورامین، حجت الله مهدیان در مراسم افتتاح 257 طرح تعاونی در کشور اظهار کرد: بانک توسعه تعاون با هدف تأمین مالی بخش تعاون و فعالان تعاونی در حال خدمت رسانی است. هم اکنون 94 هزار تعاونی فعال در کشور داریم که بیش از 60 درصد آنها مشتری بانک هستند و از خدمات ما استفاده می نمایند.

وی گفت: مطابق اساسنامه مکلفیم 70 درصد تسهیلات مان را به بخش تعاون اختصاص بدهیم و طی سال های 96 و 97 علاوه بر تکالیف اساسنامه ای خود در طرح های ملی از جمله طرح اشتغال فراگیر، طرح اشتغال پایدار روستایی و طرح رونق فراوری مشارکت داشتیم.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اضافه کرد: جذاب ترین و مهم ترین طرح اشتغال روستایی است که در این ارتباط از بهمن ماه سال گذشته تا کنون جمعاً 1,200 میلیارد تومان پرداختی ما به متقاضیان وام اشتغال روستایی بوده است.

مهدیان گفت: تا انتها سال مجموع تسهیلات پرداختی ما 9,000 میلیارد تومان خواهد شد، درحالیکه سال قبل کمتر از هفت هزار میلیارد تومان و سال قبل تر از آن پنج هزار میلیارد تومان بوده است.

وی درباره اقدامات اجرا شده در راستای تقویت بخش تعاون اظهار کرد: با پنج اتحادیه بزرگ از جمله فولاد، اسکاد، درودگران و دانه های روغنی نشست هایی داشتیم و تفاهم نامه های مبادله کردیم. به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نیز از هفته گذشته هفت طرح در بانک اجرایی شده که امیدواریم با اجرای آن بخشی از نیازهای جامعه فعالان مالی به ویژه حوزه تعاونی عملیاتی گردد.

مهدی حسین نژاد، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون نیز در این مراسم اظهار کرد: بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون دو بال برای توسعه تعاونی ها هستند. ما جایگزین وثیقه برای شرکت هایی هستیم که بانک پذیر نشده اند و مشکل وثیقه دارند. بیشترین پرتفوی ما با بانک توسعه تعاون است و سال جاری 700 میلیارد تومان پرونده به دست ما رسیده و مبنای کار ما اعتبارسنجی است.

وی ادامه داد: سیستم اعتبارسنجی ما باعث شده کمتر از پنج درصد از نرم بانک ها خسارت پرداخت کنیم و بیش از 95 درصد پرونده هایی که تا کنون تضمین کردیم به اشتغال پایدار منجر شده است.

حسین نژاد اضافه کرد: برای تأمین سرمایه در گردش هم ضمانت نامه خرید کالا صادر می کنیم و برای شرکت هایی که در مناطق محروم و کم برخوردار فعالیت نمایند تا 70 درصد تسهیلات را تضمین می کنیم. به گفته مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون تا سقف 300 میلیون تومان برای شکل گیری تعاونی های زنان ضمانت نامه صادر می گردد تا در بخش صنایع دستی و مشاغل خانگی مشغول به کار شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پرداخت 1200 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در یک سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 1200 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در یک سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید