گردشگری اقتصاد اردبیل را متحول می نماید

به گزارش وبلاگ ورامین، مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل گفت: با توجه به شتاب گردشگری در اردبیل، اقتصاد گردشگری اردبیل متحول می گردد.

گردشگری اقتصاد اردبیل را متحول می نماید

به گزارش وبلاگ ورامین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل، نادر فلاحی در مراسم اختتامیه جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر با تأکید به این که رونق گردشگری اردبیل منوط به تقویت تأسیسات و تعریف رویدادها است، توضیح داد: با تعریف رویدادهای مختلف توانستیم جاذبه های استان را به صورت گسترده معرفی کنیم که ازجمله تعریف جشنواره ها در طول سال است.

او توضیح داد: از سویی زمینه سرمایه گذاری آسان با کاهش بروکراسی اداری تسهیل شده تا تأسیسات گردشگری تقویت شده و ماندگاری مسافران افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل بابیان این که شعار اردبیل 1400 بر قله گردشگری ایران با جدیت دنبال می گردد، اضافه نمود: اردبیل ارزان ترین و زیباترین مقصد سفر در کشور است.

محمد فیضی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی رونق گردشگری را یکی از ضرورت های توسعه مالی استان اردبیل دانست.

او با تأکید به این که برای رونق گردشگری باید تمامی نهادها یاریگر و پشتیبان همدیگر باشند، توضیح داد: برگزاری رویدادهای گردشگری یاری مؤثری برای صیانت از فرهنگ مناطق است و از سویی می تواند معرف جاذبه ها باشد.

فیضی با تقدیر از اقدامات انجام شده جهت توسعه گردشگری اردبیل، گفت: تداوم فعالیت هایی ازاین دست می تواند ثمرات قابل توجهی در توسعه فرهنگی و نشاط آفرینی و معرفی توانمندی مناطق به دنبال داشته باشد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره مسابقه قهرمانی تیراندازی سنتی جام استاد پاشایی برگزار و از تیراندازان برگزیده تجلیل شد. درعین حال بعد از داوری غذاهای طبخ شده غرفه های جشنواره، آشپزان برتر نیز تجلیل شدند.

منبع: میراث آریا

به "گردشگری اقتصاد اردبیل را متحول می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری اقتصاد اردبیل را متحول می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید