جوانمرد: دانشگاه آزاد در 24 رشته مردان و بانوان تیمداری می نماید، 75 درصد شاکله تیم ها را دانشجویان تشکیل می دهند

به گزارش وبلاگ ورامین، مدیرکل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد گفت: تیم های ما قرار است در 24 رشته در دو بخش مردان و بانوان در لیگ های مختلف شرکت نمایند.

جوانمرد: دانشگاه آزاد در 24 رشته مردان و بانوان تیمداری می نماید، 75 درصد شاکله تیم ها را دانشجویان تشکیل می دهند

کمال جوانمرد در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ ورامین، درباره شرایط ورزش دانشگاه آزاد در حدود 18 ماه گذشته و پس از حضورش گفت: دانشگاه آزاد در دو دهه فعالیتش در ورزش همیشه خوش درخشیده و به نوعی ستون ورزش کشور بوده و بسیاری از ورزشکاران جذب تیم های مختلف آن شدند. دانشگاه آزاد پیش از این در سه بخش همگانی، قهرمانی و حرفه ای فعالیت داشت و ما هم همین راستا را ادامه دادیم و البته چیزی که به آن اضافه کردیم، نگاه به ورزش بود که سعی کردیم آن را به صورت فرآیند و پروسه ببینیم، نه پروژه.

وی اضافه نمود: براساس این دیدگاه، کوشش نموده ایم تا این نگاه به ورزش را از مدارس سما شروع کنیم و در واقع یک حلقه اتصال میان این مدارس و سه بخشی که عنوان نمودم، ایجاد کنیم.

مدیرکل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد با اشاره به کوشش برای پشتوانه سازی و همچنین راه اندازی بیش از 50 پایگاه تابستانی گفت: نگاه به ورزش به عنوان یک فرآیند دو مزیت دارد؛ اول اینکه استعدادیابی می کنیم و همین استعدادها در آینده تبدیل به پشتوانه می شوند و حتی قادر به درآمدزایی خواهیم بود. مزیت دوم در مورد زیرساخت ها و شرایط سخت افزاری است. در حال حاضر 327 مکان ورزشی، استخر و سالن داریم که فضای همه آنها نزدیک به یک میلیون و 520 هزار متر مربع می گردد. به دنبال آن هستیم که این اماکن بتوانند خرج خودِ ورزش دانشگاه آزاد را دربیاورند و ما را خودکفا نمایند. این طرح تا یکی دو سال آینده همه استان ها را شامل می گردد و ورزش دانشگاه آزاد می تواند دارای یک بودجه مستقل باشد.

جوانمرد در پاسخ به این سوال که چند تیم از دانشگاه آزاد در لیگ رشته های مختلف شرکت می نمایند؟ گفت: سال گذشته ورزشکاران دانشگاه آزاد در 8 رشته مردان و 8 رشته بانوان در لیگ های مختلف که همگی لیگ برتر بودند، حضور داشتند و به 7 قهرمانی، 7 نایب قهرمانی و 2 عنوان سومی رسیدند. امسال این تعداد افزایش یافته و 12 رشته مردان و 12 رشته بانوان ارتقا داشته است. با توجه به اینکه رسالت اصلی ایجاد شور و نشاط است، ما این رشته ها را به استان ها واگذار کردیم، برای مثال کشتی آزاد به مازندران، کشتی فرنگی به خوزستان، دوومیدانی مردان به فارس، دوومیدانی بانوان به لرستان، قایقرانی به گیلان و کبدی به گلستان واگذار شدند.

وی عنوان نمود: همه تیم ها را برای قهرمانی می بندیم. سرمایه اصلی ما همین دانشجویان و کادر هیئت علمی هستند. سال گذشته 53 درصد از ترکیب و شاکله تیم ها را دانشجویان تشکیل می دادند که امسال مصوب کردیم این عدد به 75 درصد برسد.

مدیرکل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که مبلغ قرارداد قهرمان بزرگ ورزش که به عضویت تیم های دانشگاه آزاد درمی آیند، چقدر است؟ گفت: دانشگاه آزاد یک برند در ورزش است و تعداد زیادی از ورزشکاران پس از حضور در تیم های این دانشگاه، توانسته اند سال بعدی قراردادهای بهتری در سایر تیم ها داشته باشند. ما هم از امکاناتی همچون معافیت از پرداخت شهریه یا تخفیف در شهریه استفاده می کنیم. همچنین این امتیاز وجود دارد که ورزشکاران با حضور در تیم های دانشگاه آزاد، در مسابقاتی همچون فیزو یا یونیورسیاد نیز حضور داشته باشند.

جوانمرد اعلام نمود: سال گذشته 40 مسابقه مختلف در سراسر کشور برگزار کردیم که این رقم در امسال به 70 مسابقه خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "جوانمرد: دانشگاه آزاد در 24 رشته مردان و بانوان تیمداری می نماید، 75 درصد شاکله تیم ها را دانشجویان تشکیل می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانمرد: دانشگاه آزاد در 24 رشته مردان و بانوان تیمداری می نماید، 75 درصد شاکله تیم ها را دانشجویان تشکیل می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید